ספר התקציב וחוק ההסדרים יוגש היום לכנסת

    גואל ועקנין No Comments on ספר התקציב וחוק ההסדרים יוגש היום לכנסת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ספר התקציב וחוק ההסדרים יוגש היום ליו"ר הכנסת ויעלה מיד לאחר מכן לדיון במליאת הכנסת. יצוין כי כל חברי הכנסת נרשמו לנאום היום בדיון שנראה ויימשך אל תוך הלילה ובניגוד להערכות ההצבעה הראשונה על התקציב תתקיים כבר הלילה לאחר חצות.

    לחברי הכנסת צפויות עשרות שעות של דיונים וסלעי המחלוקת העיקרי הוא על החלוקה של חוק ההסדרים בוועדות הכנסת ועוד אי אלו סעיפים שלא מוסכמים על חברי הקואליציה.

    לעת עתה מסתמן כי כל הצדדים משחקים את המשחק הפוליטי בכללים הישנים וכי לפוליטיקה החדשה אין שום ביטוי בתקציב הנוכחי גם לא מכיוונו של שר האוצר יאיר לפיד.

    בסביבת יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ובסביבתו של לפיד מכחישים את הפרסומים בדבר התניית התמיכה של הבית היהודי בחוק מע"מ אפס תמורת העברת שלוש מאות מליון שקלים להתנחלויות וביש עתיד אף מכחישים את הידיעה לפיה התנה ראש הממשלה בנימין נתניהו את תמיכתו בחוק מע"מ אפס תמורת התנגדות חברי יש עתיד לחוק החינמונים שאמור לפגוע בעיקר בעיתון 'ישראל היום' השייך למקורבו של ראש הממשלה המיליארדר שלדון אדלסון והנחשב לשופרו העיקרי של נתניהו.

    הסעיפים הכבדים בתקציב 2015 שהגיע לסך של 389 מליארד שקלים הם סעיף הביטחון שתוקצב בסך של 69 מליארד שקלים, סעיף החינוך שתוקצב בסך 47 מליארד שקלים וסעיף הקצבאות שתוקצב בסך 31 מליארד שקלים.

    תקציב הכנסת לשנת 2015 יעמוד על סך 669 מליון שקלים כאשר 63 מליון ₪ ישמש למימון שכר חברי הכנסת וסכום נוסף של 67 מליון ₪ ישמש לתשלום עבור תנאי הח"כים לרבות תקציב הקשר שלהם עם הבוחר.

    יצוין כי גם תקציב הנשיא לשעבר שמעון פרס נמצא בספר התקציב והוא עומד על סך של 3.3 מליון שקלים.



    0 תגובות